Tuesday 9 July 2013

Outing Hujung Minggu

Assalamualaikum.... hmm, dah lama aku x update blog aku nih.. asyik update blog kelas jaa... sekian lama aku sepi, ni baru nak update... ha, minggu lepas aku outing dengan member kelas aku.. boleh dikatakan hampir semua budak laki kelas aku join(tapi perempuan tak la)...last kami outing ramai2 tahun lepas.. dekat setahun dah.. mungkin lebih..
        Kami pelan nak main futsal hari sabtu, tapi ada masalah kot.. kami tunda hari ahad... betolak p D'Futsal Batu 2 pukul 2.30pm.. elok la.. sampai kol 3pm.. sebab tempah pun pukul 3pm.. selalu main malam.. tapi smua member kelas aku dok asrama.. aku sorang ja dok luar.. asrama xboleh lewat, hari cuti paling lewat pon pukul 9pm... okeh, sampai D'Futsal aku jumpa la member kelas aku.. diorang sampai awal pada aku.. tapi ada 3 orang lagi belum sampai.. Shuhairil(janji kena mai sbelum pkul 3) , Syafiq( memang slalu lewat pun) dan Bain (bekas classmate).. dalam 5 min aku sampai, aku ajak la diorang main dulu.. nak tunggu kawan2 lain takut lewat nanti.. Asalnya shuhairil tempah court A, tp rasa macam xpuas pulak. kecik, so aku tanya kaunter court FIFA tu free tak.. dia cakap free.. kami pon main la... main sebelah 6.. ok la kan... kami pun bukan terrer sangat main futsal ni.. main seronok2 ja.. lepas sejam kami main dalam kol 4.15pm camtu kami pon belah la dari situ.. (xda orang nak amik gamba, so xada gamba la.) :)
        Lepas main tu, kami tak tau nk pi mana... ingat nak p minum.. shuhairil pon bawa la kami pi kolam ikan kat Batu Pahat.. kt situ ada gerai makan.. dia pon nak memancing kat situ.. lepas minum teringat pulak Bukit Ayer dekat dah dari situ.. dalam 10km kot... nk sampai 10minit camtu la.. kami pi mandi kat sana.. tinggai suhairil mengail sorang2(ikan sekor pon xdapat)...
        Sampai Bukit Ayer kami tengok sorang pon xada.. baru pukul 5 lebih.. heran jugak.. ada pon dalam  4, 5 orang ja... aku pon bawa la member2 aku turun kt ayer terjun tu.. tempat tu nampak macam licin, tapi xlicin pon.. kami pon mandi beramai2... siap main lambung2 orang lagi.. yang xkena lambung aku, zul & haidar ja.. har3.. kami balik dalam pukul 6.30pm.. sebelum balik tu sempat lagi kami snap.. ni gambar kami :-







        Time balik tu,a da member aku yang nak beli tiket bas. So kami singgah la kat kangar.. beli tiket balik raya.. waktu tu pon dah ada tiket yang habes.. ada company yang xbuka lagi tiket balik raya tu.. sebab ada yang xdapat beli tiket, ada yang bepecah pi Arau beli tiket KTM.. kami meneruskan pejalanan p Kuala Perlis.. makan2 dulu kat sna,. pastu diorang fly kat highway pi poli.. aku fly balik rumah.. dalam 15min sampai la umah aku.. ;)
tu la outing aku dengan kawan2 sepejuangan aku.. ;)

No comments:

Post a Comment